Arendus
AHA Keskuse põhiväärtusi on arengule orienteeritus – käime kaasas muutustega, arendame organisatsioone ja iseennast, kasutame oma töös uudseid loovus- ja analüüsitehnikaid.
Võtame ette töid ja projekte, mis meile endile meeldivad ning millel näeme kaugemaleulatuvaid ja jätkusuutlikke tagajärgi kogu ühiskonnale. Loe projektidest siit.
Näiteid arendustehnikatest:
- Lateraalse (n.ö. ümbernurga) mõtlemise ülesanded (probleemidele otsitakse näiliselt ebaloogilisi lahendusi)
- Juhuslik sisend (Random Input – juhuslikud sõnad, fraasid jmt)
- Mõtteahelate kaardistamine (Mind Mapping – probleemist tulenevate vabade assotsiatsioonide kaardistamine)
- Morfoloogiline maatriks (Morphological Box – ebaloogiliste kombinatsioonide leidmine)
- Provokatsioon (harjunud olukorrast välja rebimine)
- Väärtuskõver (Value Curve – kasusaamine konkurentsist)
- Visuaalne stimuleerimine (probleemile otsitakse lahendust juhusliku pildi poolt esile kutsutud assotsiatsioonide põhjal)
- SCRAMPER (asenda, kombineeri, kohanda, moonuta, kasuta teisel eesmärgil, elimineeri, pööra pea peale)
- Tulevikratas (Futures Wheel – otsuste ja trendide mõjud, põhjus-tagajärg seosed)
- Tarbija kasu kaart (Buyer Utility Map – tarbija jaoks väärtuslike teenuste väljaselgitamine)