Mäng kui õpetaja töövahend, 16.11.2022
Koolituse algus:
16. november 2022 10:00Koolituse lõpp:
16:00Toimumise koht
Sirge 2, Omavalitsusmaja, Tallinn (vt asukohaskeemi siit)
Osalejad
Harjumaa koolieelsete õppeasutuste õpetajad, kokku 25 in
Õppekava kogumaht
7 akadeemilist tundi, iseseisvat tööd ei ole
Ajakava
09.45-10.00 Registreerumine ja tervituskohv
10.00-11.30 Koolitus
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Koolitus
13.15-13.45 Lõuna
13.45-16.00 Koolitus
Koolituse eesmärk
- Osalejad on omandanud teadmised mänguteraapia olemusest ning õppetöös kasutatavatest terapeutilistest võtetest
- Osalejad mõistavad mängu olemust ja olulisust lapse arengus
- Osalejad on omandanud oskusi inspireeriva mängukeskkonna kujundamiseks
- Osalejate loovus mängude lõimimisel erinevate teemade ja ainevaldkondadega on suurenenud
- Osalejatel on täienenud oskused õppija arengu jälgimiseks ja hindamiseks läbi mängu.
Õppe sisu
- Mis on mänguteraapia ning millistel puhkudel on sellest abi. Rühmas kasutatavad terapeutilised võtted.
- Mis on mäng, selle etapid ja liigid ning mõju lapse arengule
- Erinevad võimalused kaasahaarava õppeprotsessi kujundamiseks ja lõimimiseks läbi mängu
- Arengu jälgimine ja hindamine läbi mängu
- Koolitus sisaldab loengut, erinevaid rühmatöid, praktilisi tegevusi ning koolitusmaterjali
Õpitulemusena
Õpetaja…
- mõistab, kuidas ja millistel puhkudel on lapsel abi mänguteraapiast ning oskab kasutada õppetöös kasutatavaid terapeutilisi võtteid
- mõistab tõelise mängu olemust ja olulisust lapse arengu toetajana
- oskab teadlikumalt planeerida ja kujundada mängimiseks motiveerivat keskkonda
- tuleb edukamalt toime inspireerivate ja mänguliste tegevuste lõimimisega õppe- ja kasvatustöös
- oskab teadlikumalt kasutada mängu lapse arengu jälgimisel ja hindamisel
Koolitaja kogemus
Merit Kvatš (mänguterapeut, vanemõpetaja, TLÜ haridusteaduste magister, Eesti Lasteaednike Liidu juhatuse liige 2015-2020) on 30-aastase praktilise kogemusega õpetaja. Üle kümne aasta on ta lisaks rühmaõpetaja tööle aidanud individuaalselt lapsi tugiõpetajana, toetades laste psüühiliste protsesside ja õpioskuste arengut, sealhulgas lugemis-ja kirjutamisoskust. Terapeudina töötamine, aitab tal paremini mõista lapsi ja leida just igale lapsele sobiv lähenemis- ja õppimisviis. Oma teadmisi ja kogemusi on ta jaganud koolitajana erinevatel koolitustel.
Soovituslik kirjandus
Tutvu õppekorralduse alustega SIIN
Registreeri
Antud koolitusele registreerimine on lõppenud