Õpetaja assistent kui lapse arengu toetaja, I osa 25.08.2021, II osa 08.09.2021
Koolituse algus:
08. september 2021 10:00Koolituse lõpp:
17:15Toimumise koht
Tuleviku lasteaed, Saue vald
Osalejad
Harjumaa alusharidusasutuste (v.a Tallinn) assistendid. Palume Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli kursustel osalenutel mitte kandideerida!
Õppekava kogumaht
6 + 8 ak tundi
Ajakava
10.00-11.30 Koolitus
11.30-11.45 Paus
11.45-13.15 Koolitus
13.15-14.00 Lõuna
14.00-15.30 Koolitus
15.30-15.45 Paus
15.45-17.15 Koolitus
2 päev: 08.09.2021
2 päeva I osa: Mis on kaasav haridus? Mis on erivajadus? Lapse kõne areng ja arendamine
Õppe eesmärk
- Kujundada valmisolek kaasava hariduse tähenduslikuks rakendamiseks lasteaias.
- Luua võimalused esmase ülevaate saamiseks lapse kõne arengu toetamiseks
Õppe sisu
- Kaasava hariduse mõiste ja tähendus. Hariduslik erivajadus ja seadusandlik raamistik.
- Kõnearendus koolieelse lasteasutuse õppekavas.
- Lapse kõne areng ja arendamine (hääldus, grammatika, lauseloome, lugemise ja kirjutamise eeloskused).
Õpitulemus
Koolituse läbinu…
- teab kaasava hariduskorralduse põhimõtteid ja rakendusvõimalusi lasteaias;
- teab väikelaste ja koolieelikute kõne arendamise põhimõtteid;
- oskab toetada lapse sõnavara, grammatika ja lauseloome kujunemise protsessi.
Koolitaja kogemus
Tiiu Tammemäe, Tallinna Ülikooli Haridusteaduste instituudi eripedagoogika lektor
2. päeva II osa: Lapse sotsiaalse arengu toetamine. Koostöö koolieelse lasteasutuse ja lapsevanema vahel
Õppe eesmärk
- Luua võimalused esmase ülevaate saamiseks laste sotsiaalsetest oskustest ja nende toetamisest koolieelses lasteasutuses;
- Luua võimalused esmase ülevaate saamiseks eduka koostöö alustest ning aidata assistendil mõtestada enda rolli lasteaia ja kodu koostöösuhte loomisel ja hoidmisel
Õppe sisu
1. Sotsiaalsed suhted rühmas, lapse sotsiaalse arengu toetamine
- Alla 7-aastase lapse sotsiaalsed oskused
- Sotsiaalsed suhted koolieelse lasteasutuse rühmas
- Lapse sotsiaalse arengu toetamine koolieelses lasteasutuses
- “Kiusamisest vabaks!” programm laste sotsiaalsete suhete toetamiseks koolieelses lasteasutuses
2. Koostöö koolieelse lasteasutuse ja kodu vahel
- Eduka koostöö alused
Õpitulemus
Koolituse läbinu…
- märkab laste sotsiaalseid suhteid rühmas ja mõistab, kuidas toetada lapse sotsiaalset arengut
- teab eduka koostöö aluseid ja teadvustab oma rolli lasteaia ja kodu koostöösuhte loomisel ja hoidmisel
Koolitaja kogemus
Kerstin Kööp, Tallinna Ülikooli Haridusteaduste Instituudi lektor
- Päev: 25.08.2021, 6 ak tundi
Õpetaja assistendi töö nüüdisaegse õpikäsituse valguses
Õppe eesmärk
Aidata assistendil mõtestada nüüdisaegset õpikäsitust ja sellest tulenevaid ootusi temale kui lapse arengu toetajale ja meeskonnaliikmele.
Õppe sisu
- Nüüdisaegne õpikäsitus – mis, miks ja kuidas on muutunud?
- Assistendi roll lapse arengu toetajana ja meeskonnaliikmena nüüdisaegse õpikäsituse valguses.
- Lapse matemaatilise mõtlemise arengu toetamine läbi mängu ja igapäevategevuste.
Õpitulemus
Koolituse läbinu mõistab nüüdisaegse õpikäsituse lähtekohti, teadvustab oma rolli lapse arengu toetajana ja meeskonnaliikmena ning märkab lapse arengu toetamise võimalusi mängus ja igapäevategevustes.
Koolitaja kogemus
Maire Tuul, Tallinna Ülikooli Alushariduse dotsent
Tutvu õppekorralduse alustega SIIN
Registreeri
Antud koolitusele registreerimine on lõppenud